Klasa Ia
Projekt skierowany do uczniów klasy 1a, mający na celu wprowadzenie dzieci w świat literatury, wykształcenie prawidłowych nawyków czytelniczych, oraz propagowanie czytania jako formy spędzania wolnego czasu. W trakcie realizacji uczniowie będą: REALIZACJA PROJEKTU: LINK |
|
Klasa Ib Założeniem projektu jest kształtowanie i utrwalenie nawyków kulturalnego obcowania z książką oraz rozbudzenie wśród uczniów zainteresowań czytelniczych. REALIZACJA PROJEKTU – LINK |
|
Klasa Ic
Konkurs fotograficzny, którego założeniem jest rozbudzenie motywacji do czytania oraz aktywności i ciekawości związanej ze światem książek. Konkurs skierowany jest do uczniów klasy Ic. Zadaniem uczestników jest wcielenie się w rolę ulubionego bohatera z książki H. Ch. Andersena i zrobienie zdjęcia inspirowanego jedną z sytuacji wybranej baśni. REALIZACJA PROJEKTU – LINK |
|
Klasa IIa Projekt skierowany do uczniów klasy IIa. Celem głównym projektu jest propagowanie czytelnictwa i zachęcanie do sięgania po wartościowe dzieł literatury polskiej i światowej. Warunkiem uczestnictwa jest wypożyczenie książki z biblioteki szkolnej oraz nagranie filmiku, na którym uczeń wraz z członkiem rodziny przeczyta dowolny fragment książki z podziałem na role. Projekt trwał od 30 listopada 2021 r do 20 grudnia 2021r. Spośród nadesłanych do wychowawcy klasy filmików jury wybrało najciekawsze a zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe. REALIZACJA PROJEKTU:
|
|
Klasa IIb Projekt czytelniczy skierowany do uczniów klas IIb mający na celu rozbudzenie motywacji do czytania oraz popularyzację czytelnictwa w niekonwencjonalny sposób. Termin: 28 lutego do 28 marca 2022 r. REALIZACJA PROJEKTU: W klasie IIb został przeprowadzony projekt Sleeveface. Uczniowie mieli za zadanie wyszukać w bibliotece szkolnej książkę z ciekawą okładką a następnie wykonać zdjęcie. Zdjęcia przedstawiające osobę fotografowaną, stanowiące połączenie tej osoby z ilustracją na okładce tak aby osoba i okładka stanowiły uzupełniające się elementy uczestnicy przesłali do wychowawczyni. Prace zostały ocenione przez jury a autorzy zwycięskich fotografii otrzymali nagrody książkowe.
|
|
Klasa IIc
Założeniem projektu jest rozbudzenie motywacji do czytania. Rozwijanie aktywności i ciekawości związanej ze światem książek.. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego i moralnego dzieci. Zadaniem uczestników jest prezentacja ulubionego bohatera literackiego wybranego z pozycji dostępnych w księgozbiorze biblioteki szkolnej w formie prezentacji stroju bohatera, wykonanego rysunku lub charakterystycznego przedmiotu. Termin: 10 grudnia 2021 r. do 13 maja 2022 r. REALIZACJA PROJEKTU: LINK |
|
Klasa IIIa „Lolek” dzieciństwo Karola Wojtyły – konkurs czytelniczy”. Konkurs skierowany jest do uczniów klas trzecich. Głównym założeniem konkursu jest upowszechnianie i promocja czytelnictwa, wygrabianie kultury czytelniczej oraz zachęcanie dzieci do czytania w czasie wolnym. Zadaniem uczestników będzie przeczytanie wybranych fragmentów książki pt. Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły a następnie rozwiązanie testu. Termin: 7 grudnia 2021 r. do 30 maja 2022 r. REALIZACJA PROJEKTU: Uczniowie klasy 3a zrealizowali projekt na podstawie książki „Lolek- dzieciństwo Karola Wojtyły” podczas, którego:
|
|
18 maja 2022 r. uczniowie klas 3 wzięli udział w konkursie czytelniczym dotyczącym treści książki pt. „Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły”. Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe. | |
Klasa IVa Projekt skierowany jest do uczniów klasy IV a. Jego głównym celem jest promocja czytelnictwa książek popularnonaukowych z działów geografia i historia. Uczniowie klasy podzieleni na grupy zadaniowe zbiorą przykłady (opisy bibliograficzne) książek znajdujących się w bibliotece szkolnej , których tematyka dotyczy miast Polski. Przygotowane materiały posłużą do wykonania interaktywnej, czytelniczej mapy Polski. Termin: 18 listopada 2021 r. do 27 maja 2022 r. REALIZACJA PROJEKTU: LINK |
|
Klasa IVb Projekt skierowany jest do uczniów klasy IVb. Głównym założeniem jest propagowanie czytelnictwa oraz zainteresowanie uczniów naukami przyrodniczymi, w tym z wykorzystaniem pozycji popularnonaukowych z tej dziedziny dostępnych w bibliotece szkolnej. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie okładki dla proponowanej przez siebie pozycji książkowej, zgodnie z zasadami sztuki tworzenia okładki książki. Termin: 1 grudnia 2021 r. do 20 maja 2022 r. REALIZACJA PROJEKTU: Autorzy najciekawszych prac zostali nagrodzeni nagrodami książkowymi.
|
|
W ramach projektu uczniowie mogli przedstawić klasie historię osób ze świata sportu – na podstawie przeczytanych biografii. Wśród przedstawianych idoli znaleźli się m.in.: Anna Lewandowska, siostry Arina i Dina Awerina czy Peter Sagan.
|
|
Klasa Vb
Projekt realizowany przez uczniów klasy Vb zakłada spotkanie autorskie z p. Tomaszem Wroną. Pisarzem regionalnym, etnografem. Oprócz tego uczniowie, z literatury dostępnej w bibliotece szkolnej, wybiorą teksty w gwarze śląskiej. Teksty w zapisie filmowym zostaną przedstawione jury ( w skład, którego wejdzie też p. T. Wrona). Autorzy trzech najlepszych wystąpień otrzymają nagrody książkowe. REALIZACJA PROJEKTU: Uczniowie klasy 5b przygotowywali się do spotkania z regionalistą poprzez zapoznanie się z literaturą regionalną dostępną w bibliotece szkolnej. Spotkanie z p. Tomaszem Wroną odbyło się 31 maja. Uczniowie klasy przez 1,5 godz. mieli możliwość zapoznać się z historią swojej miejscowości, legendami, tradycjami- zwłaszcza strojami codziennymi i okazjonalnymi.. Uczniowie najbardziej aktywni podczas spotkania otrzymali nagrody książkowe zakupione w ramach NPRC2.0. |
|
Klasa VIIa
Projekt klasowy zakładający stworzenie przez uczniów klasy VIIa autorskiego słownika wybranych słów w gwarze śląskiej. REALIZACJA PROJEKTU: LINK |
|
Klasa VIIb Założenia projektu: – promocję czytelnictwa, -obyczaje szlacheckie w dawnej Polsce, -sztuka rozwiązywanie konfliktów. Zadaniem każdego ucznia będzie wykonanie plakatu reklamującego i promującego lekturę „Zemsta” A. Fredry. Termin: 19 listopada 2021 r. do 26 listopada 2021r. Autorzy najlepszych, najciekawszych prac otrzymają nagrody książkowe. REALIZACJA PROJEKTU: Uczniowie wykonali plakaty promujące „Zemstę” Aleksandra Fredry. Utworzona została również dokumentacja w formie zdjęciowej. Uczennice: Marta Pacwa, Marta Bednarska, Antonina Skiba, Paulina Staniewska wygrały szkolny konkurs i w nagrodę otrzymały książki: Kasia Stoparczyk „Jak mieć w życiu frajdę”. |
|
|
Klasa VIIc
Lapbook lekturowy – do lektury Kamienie na szaniec A. Kamińskiego. REALIZACJA PROJEKTU: Uczniowie klasy 7c w ramach projektu NPRCz przygotowali lapbooki lekturowe do “Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego. Po przeczytaniu lektury, uczniowie mieli czas na przygotowanie lapbooków – 22 uczniów wykonało zadanie. Z powodu zdalnego nauczania, uczniowie wysłali zdjęcia swoich prac, Po powrocie do szkoły po feriach zimowych, prace zostały przyniesione do szkoły. Pięć najciekawszych prac zostało nagrodzonych książkami, które zostały zakupione w ramach projektu NPRC2.0
|
Klasa VIId
Projekt czytelniczy, realizowany w ramach NPRC2.0, skierowany do uczniów klasy 7d polega na prowadzeniu bloga z recenzjami książek z zasobów biblioteki szkolnej. W tym celu na Facebooku została utworzona strona, której nazwa brzmi “Poczytnik”. Administratorem jest nauczyciel – opiekun (wychowawca), natomiast uczniowie pełnią rolę redaktorów. Przy tworzeniu postów siódmoklasiści będą korzystali również z aplikacji Canva, której zasady działania poznali już w ubiegłych latach. Projekt ma na celu popularyzowanie czytelnictwa wśród nastolatków, ćwiczenie umiejętności redagowania wypowiedzi oraz rozwijanie myślenia krytycznego. Osoby zaangażowane w prowadzenie strony i tworzące wpisy zostaną nagrodzone na zakończenie roku szkolnego 2021/2022. REALIZACJA PROJEKTU: LINK
|
|
Klasa VIIIa Konkurs dla uczniów klasy 8a mający na celu motywowanie uczniów do czytania książek w języku angielskim. REALIZACJA PROJEKTU: Konkurs został przeprowadzony 4 lutego 2022 r. Uczniowie w 2 osobowych grupach mieli możliwość udzielania odpowiedzi w języku polskim i angielskim na pytania z książki Mały Książę. Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe.
|
|
Uczniowie podzieleni na trzyosobowe grupy mieli za zadanie zebrać informacje o ulubionych książkach, wśród trzech pokoleń – dziadków, rodziców i rówieśników. Każda grupa miała możliwość przedstawienia wyników swojej pracy w formie plakatu lub prezentacji.
|