Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej
W ramach projektu ,,Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” nauczyciele naszej szkoły wezmą udział w 3 kursach zagranicznych na Malcie dofinansowanych ze środków POWER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) o łącznej kwocie dofinansowania 188469,67zł. Szkolenia zagraniczne na Malcie poprzedzone będą 20-godzinnym kursem języka angielskiego zorganizowanym przez firmę Językową GPilch Nauczanie Języków Obcych z Katowic z udziałem native speakera oraz szkoleniem z zakresu kulturoznawstwa Malty, które zorganizowane zostanie przez Konsulat Republiki Malty w Krakowie. Na dwa pierwsze kursy zagraniczne na Malcie grono pedagogiczne wyjedzie już w maju 2018 roku i szkolić się będzie w zakresie rozwijania umiejętności językowych oraz propagowania bogactwa kultury i tradycji rodzimych (w tym bogatej kultury Śląska) poprzez wymianę doświadczeń z nauczycielami innych krajów europejskich. Ostatnie szkolenie na przełomie lipca/sierpnia 2018 związane będzie z zastosowaniem elementów zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang. content and language integrated learning) z wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT (z ang. information and communications technology) w nauczaniu. Niewątpliwie nowo poznane metody i techniki pracy przełożą się na powstanie unowocześnionego zaplecza zasobów edukacyjnych oraz zwiększenie efektywności i poprawę jakości pracy nauczycieli, a co za tym idzie, również uczniów SP nr 1 w Imielinie.
W dniach 9-13.10.2017 r. odbyła się rekrutacja uczestników projektu, w wyniku której wyłoniono zespół projektowy z podziałem na poszczególne mobilności.
SPOTKANIE INFORMACYJNE
9 listopada 2017 roku odbyło się spotkanie informacyjne dla nauczycieli zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Dokonano ewaluacji wstępnej ex – ante, analizy ryzyka projektu oraz omówiono podział obowiązków w projekcie. Każdy uczestnik spotkania otrzymał od koordynatora pakiet informacji zawierający:
1) najważniejsze fazy projektu: -przygotowanie uczestników do udziału w mobilności (kurs językowy oraz kulturoznawczy, szkolenie BHP) – szkolenia na Malcie – wdrażanie nowych metod i technik pracy – upowszechnianie rezultatów projektu
2) harmonogram mobilności
3) szczegóły dotyczące podróży, zakwaterowania oraz wyżywienia
4) szczegółowy program szkoleń na Malcie
5) kluczowe umiejętności i kompetencje do zdobycia w czasie szkoleń 6) informacje dotyczące współpracy i sposobów komunikacji z organizatorem szkoleń.
PODPISANIE UMÓW FINANSOWYCH
23 stycznia 2018 roku nastąpiło podpisanie umów finansowych pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikami projektu. Uzupełniono również formularz SL oraz wprowadzono dane do systemu Mobility Tool +.
PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW PROJEKTU
23.01.2018r. W ramach przygotowania do kursu szkoleniowego z zakresu ICT uczestnicy mobilności odbyli szkolenie z Pakietu Office poprowadzone przez Pana Damiana Urbańczyka.
23.02.2018r. Rozpoczęcie 20-godzinnego cyklu sobotnich szkoleń językowych poprowadzonych przez firmę Nauczanie Języków Obcych Gabriela Pilch z Katowic.
Nasza kadra nie tylko poznaje język angielski, ale przy okazji podnosi swoje kompetencje z zakresu stosowania nowinek technologicznych w nauczaniu wykorzystując innowacyjne aplikacje mobilne.
21 kwietnia 2018r. uczestnicy mobilności ukończyli kurs języka angielskiego poprzedzony testem końcowym.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymał certyfikat potwierdzający uczestnictwo oraz ukończenie kursu. Po teście grono pedagogiczne miało również możliwość porozmawiania z native speakerem i przećwiczenia dialogów sytuacyjnych, co było prawdziwym sprawdzianem umiejętności językowych.
06.03.2018r. Szkolenie kulturoznawcze o Malcie (4h) poprowadzone przez Konsula Honorowego Republiki Malty w Krakowie – Panią Agnieszkę Kamińską.
Uczestnicy szkolenia otrzymali pakiet niezbędnych informacji dotyczących mobilności na Malcie. Poruszone zostały zagadnienia dotyczące m.in. najważniejszych numerów telefonów, opieki zdrowotnej za granicą, transferów z lotniska, środków transportu i sposobów poruszania się po Malcie, aktualnych cen, ciekawych stron internetowych, dzięki którym jeszcze przed rozpoczęciem mobilności możemy zgłębić wiedzę na temat kraju w którym będziemy się szkolić! Oprócz praktycznych wskazówek Pani Konsul przybliżyła nam również historię, religię, tradycje, kulturę, zwyczaje, ustrój polityczny, symbolikę krzyża maltańskiego oraz najważniejsze zabytki, architekturę, kościoły Malty i miejsca warte zwiedzenia.
21 kwietnia 2018r. SPOTKANIE INFORMACYJNE PRZED WYLOTEM na kurs CLIL& ICT oraz równolegle Family Folklore and Traditions.
Uczestnicy mobilności otrzymali dokładne informacje dotyczące transportu na i z lotniska, odprawy bagażowej, godzin wylotu i przylotu, zakwaterowania oraz wyżywienia na Malcie. Ponadto, każdy uczestnik otrzymał polisę ubezpieczeniową na okres podróży oraz ważne numery telefonów w razie nagłych wypadków. Uczestnicy zobowiązali się do wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
W ramach przygotowania merytorycznego przed rozpoczęciem mobilności, uczestnicy projektu otrzymali również linki od organizatora kursu (ETI), dzięki którym zgłębili swoją wiedzę na temat technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu oraz metodologii zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL. Oprócz tego zarejestrowali się również na platformie ETI, która umożliwiła im ćwiczenie umiejętności językowych: reading, listening oraz use of English.
SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI I i II 30.04.2018 – 4.05.2018
Uczestnicy szkolenia CLIL and ICT Tool for Teachers working with CLIL powrócili ze szkolenia z głowami pełnymi pomysłów, Europassem oraz certyfikatami ukończenia kursów, które poprowadził Mario Cordina – trener, wykładowca w Executive Training Institute, Malta. Szkolenie obejmowało następujące zagadnienia:
– wprowadzenie do CLIL (Zintegrowane nauczanie przedmiotowo -językowe) – wykorzystanie Multidict
– wykorzystanie Wordlink- webquests
– tworzenie – tworzenie interaktywnych ćwiczeń online – tworzenie zasobów CLILstore
– narzędzia prezentacji Mario Cordina zaznajomił nauczycieli z całą bazą ciekawych i innowacyjnych aplikacji oraz programów wspierających proces nauczania i uczenia się, w tym m.in:
www.learningapps.org
www.tes.com
www.edpuzzle.com
www.canva.com
www.imgur.com
www.classtools.net
www.mentimeter.com/
www.socrative.com/
www.thinglink.com
Nauczyciele stworzyli również własne portfolio do wykorzystania w pracy z uczniem.
Równolegle uczestnicy szkolenia Family Folklore and Traditions odbyli warsztaty oraz lekcje w terenie w celu poznania bogatego folkloru oraz rodzinnych tradycji kultywowanych na Malcie oraz w sąsiadujących krajach Morza Śródziemnego. Poznali metody przenoszenia lekcji w teren, poza mury szkoły tak aby lekcje stawały się bardziej inspirujące i zachęcały do poszerzania wiedzy. Uczyli się jak wykorzystywać materiały źródłowe, ulotki, broszury na swoich lekcjach. Rozwijali umiejętności komunikowania się w j.angielskim poprzez wymianę wiedzy oraz dzielenie się osobistymi doświadczeniami z innymi uczestnikami kursu oraz wykładowcą. Zgłębiali wiedzę z zagadnień takich jak:
– dawne i obecne tradycje zawierania małżeństw
– wierzenia i przesądy w Europie Centralnej i na Malcie
– tradycje narodzin i pochówku zmarłych
– wiejskie festyny i uroczystości
– tradycyjny handel i rzemiosło
– śródziemnomorskie mity i legendy, kult Bogini Matki w krajach śródziemnomorskich
– sposoby życia & tradycyjna muzyka folkowa
– jaskinia Calypso.
Zobaczcie sami!
UPOWSZECHNIANIE WSTĘPNYCH EFEKTÓW ODBYTYCH MOBILNOŚCI wpływających na podniesienie jakości pracy nauczycieli, uczniów oraz funkcjonowania naszej szkoły na POWIATOWYCH TARGACH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI i EKOLOGII w IMIELINIE w dniach 7-8.06.2018.
1. Prezentacja autorskich scenariuszy lekcji łączących technologię ICT z CLIL (zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe) na platformie CLILSTORE powstałych z wykorzystaniem:
www.learningapps.org
www.edpuzzle.com
www.canva.com
www.imgur.com
www.classtools.net
www.mentimeter.com/
www.socrative.com/
www.thinglink.com
przy użyciu przenośnego urządzenia Samsung Flipchart zakupionego z Funduszy Europejskich.
2. Prezentacja wdrażanych projektów w SP 1 w Imielinie w tym:
– aplikacji Kahoot oraz Plickers
– pierwszego projektu uczniowskiego ‘’CLILujemy z APPkami’’, którego celem było zapoznanie uczniów z aplikacją do nauki learningapps.org oraz stworzenie przez uczniów własnych aplikacji z uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań przy połączeniu języka angielskiego z innymi dziedzinami nauki.
Zainteresowani uczestnicy targów mieli możliwość zeskanowania wylosowanych uprzednio kodów QR celem uruchomienia aplikacji na smartfonach lub też przetestowania swojej wiedzy na Samsung Flipchart z dziedziny biologii, historii, geografii, sportu, kinematografii, technologii informatycznych, kuchni świata i wiele innych poprzez krzyżówki, rebusy, zadania polegające na łączeniu zagadnień w pary, dopasowywaniu haseł do właściwych kategorii oraz uzupełnianie luk.
– fotorelacja oraz prezentacja scenariusza zajęć ,,DZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA’’ przeprowadzonego w naszej szkole przy użyciu aplikacji mobilnych.
– przedstawienie nowo powstałych prezentacji na temat rodzimych tradycji i folkloru Malty do wykorzystania na lekcji historii, geografii, muzyki, plastyki, wiedzy o społeczeństwie celem szerzenia wśród uczniów wiedzy o Malcie oraz wychwycenia różnic i podobieństw między Polską a Maltą.
– prezentacja broszur, ulotek o Malcie w języku angielskim na podstawie których powstaną przyszłe scenariusze lekcji w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo językowego CLIL.
– kącik ,,Brainbox’’ – gra pamięciowa w języku angielskim integrująca język z innymi dziedziny nauki polegająca na zapamiętaniu jak największej ilości szczegółów znajdujących się na wylosowanym obrazku w ciągu 10 sekund odmierzanych klepsydrą.
SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI III
W dniach 30.07.2018-3.08.2018 kadra naszej szkoły wzięła udział w ostatniej z zaplanowanych mobilności ,,Fluency and English Language Development.” Kurs językowy zorganizowany przez Executive Training Institute (ETI) na Malcie odbywał się w podziale na międzynarodowe grupy nauczycieli na różnych stopniach zaawansowania. W ciągu 21 godzin szkolenia nauczyciele poszerzali swoje słownictwo, pracowali nad poprawnością gramatyczną, ćwiczyli wymowę, intonację, umiejętności czytania oraz słuchania ze zrozumieniem. Ćwiczenia interaktywne umożliwiły przełamanie bariery językowej i kulturowej a także pozytywnie wpłynęły na rozwijanie płynności w posługiwaniu się językiem angielskim co zaowocowało wymianą doświadczeń, porównaniem systemów edukacyjnych, stosowanych metod i technik nauczania oraz nawiązaniem nowych kontaktów z nauczycielami innych krajów europejskich. Udział w szkoleniu wpłynął pozytywnie na rozwijanie umiejętności językowych naszych nauczycieli i zmotywował kadrę do wykorzystania elementów języka angielskiego na przyszłych lekcjach w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo językowego CLIL. Uczestnicy szkolenia otrzymali unijne certyfikaty ukończenia kursu oraz certyfikat Europass Mobilność potwierdzający nabyte kompetencje. Zapraszamy do fotorelacji poniżej.
WDRAŻANIE UMIEJĘTNOŚCI i KOMPETENCJI NABYTYCH W CZASIE SZKOLEŃ NA MALCIE
Od września 2018 kadra naszej szkoły rozpoczęła wdrażanie nabytych podczas szkoleń umiejętności. Nowo powstająca baza materiałów edukacyjnych, w tym projekty, prezentacje, aplikacje, scenariusze zajęć umieszczane są na bieżąco w GOOGLE DOCUMENT stworzonym na potrzeby projektu. Poniżej prezentujemy wybrane działania, dzięki którym nasza szkoła choć niewielka staje się bardziej europejska:-)
1. Kółko sportowo-fotograficzne w ramach zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang.content and language integrated learning). Nordic walking z fotografią w plenerze Jesień rozpieszcza nas słoneczną pogodą, mieni się odcieniami złota i czerwieni. Urodę tej pory roku uwieczniały na zdjęciach uczennice naszej szkoły podczas zajęć fotograficznych połączonych z nordic walking.
Kółko sportowo – fotograficzne tym razem zawitało nad imieliński zalew. Przy okazji uczestnicy kółka poznali angielskie słówka związane z żeglarstwem.
Realizacja swoich pasji i ruch na świeżym powietrzu, czego chcieć więcej? 😉 Poznając słówka z języka angielskiego, można uprawiać swoje fotograficzne hobby na całym świecie 🙂
2. Lekcje języka angielskiego w połączeniu z technologiami komunikacyjno-informacyjnymi gdzie i mali i duzi poznają aplikację do nauczania LEARNINGAPPS, KAHOOT oraz PLICKERS.
3. Obchody 100 – lecia odzyskania niepodległości przez Polskę.
Obchody Święta Niepodległości rozpoczęliśmy od historycznej gry terenowej. Pierwszym zadaniem było rozwiązanie quizu Kahoot ze znajomości hymnu narodowego, następnie uczestnicy zaopatrzeni w mapy szkoły, ruszyli na sprawdzenie swojej wiedzy historycznej na 9 stanowiskach. Pytania były m.in. w formie krzyżówki, testu, uzupełniania luk odpowiednimi wyrazami oraz wymagały umiejętności skojarzenia faktów historycznych z rekwizytami i znajomością pieśni patriotycznych. Liczyły się nie tylko poprawne rozwiązania, ale także czas oddania kart odpowiedzi. Gra nie tylko pozwoliła sprawdzić znajomość danego okresu historycznego, ale także uczyła współpracy w drużynie oraz zdrowego współzawodnictwa. Nie wspominając o aktywności fizycznej 🙂 Ogólnie rzecz biorąc, był to ciekawy i nietypowy sposób uczczenia dnia 11 listopada.
Uzupełnieniem gry terenowej była możliwość zeskanowania kodów QR z niepodległościową niespodzianką.
4. HOW TO REDUCE THE CARBON FOOTPRINT?
Do naszej szkoły zawitała Pielgrzymka Klimatyczna zmierzającą do Katowic na szczyt klimatyczny COP24 oraz aktywiści z Greenpeace. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, na których omówione zostały kluczowe sprawy dotyczące ochrony środowiska oraz sposoby ratowania planety Ziemi. Kadra szkoły przygotowała również ciekawe aplikacje i interaktywne ćwiczenia do wykonania na ekranach mutimedialnych. Uczestnicy pielgrzymki klimatycznej mieli okazję zapoznać się z aplikacją learningapps.org i poważnym problemem szczytu klimatycznego HOW TO REDUCE THE CARBON FOOTPRINT https://learningapps.org/display?v=pyhp7z6en18
5. LAPBOOK CREATION – zapoznanie uczniów z techniką wykonywania lapbooków i połączenie znajomości lektury z języka polskiego z elementami historii i plastyki. Poniżej prezentacja najpiękniejszych dzieł naszych uczniów.
6. SZKOLNY PROJEKT WE ARE PROUD OF OUR SILESIAN IDENTITY, w którym GODOMY PO NASZYMU, bierzemy udział w konkursach gwarowych, dzielimy się Śląskością, promujemy gwarę, stroje śląskie, wykonujemy prace plastyczne w tematyce górniczej i przypominamy o naszej śląskiej tradycji również poza murami szkoły.
Prezentujemy wspaniały przykład współpracy międzyszkolnej z okazji 100 – lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Koncert pieśni patriotycznych, zwany wieczornicą. Jest to również znakomita inicjatywa promocji kultury i historii naszego regionu.
7. CHRISTMAS IS COMING. Razem z siostrą przygotowujemy się do nadejścia Świąt Bożego Narodzenia przy pomocy współczesnej wersji kalendarza adwentowego. Zachęcamy uczniów do codziennego skanowania kodów QR.
8. Szkolny konkurs PICTURE DICTIONARY łączący plastykę i technikę z językiem angielskim.
9. Aplikacja Online stopwatch – wykorzystanie podczas powtórzenia wiadomości z języka angielskiego.
10. Rozpoczynamy cykl zajęć zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego CLIL (z ang. content and language integrated learning), na których gościmy native speakera Michaela z Ghany. Nasi najmłodsi uczniowie śpiewająco radzili z kolorami, liczbami i literowaniem swoich imion w języku angielskim☺️
Nie samym pływaniem żyje człowiek😉Nasi najmłodsi uczniowie połączyli dziś na pływalni wysiłek fizyczny z umysłowym. Oprócz doskonalenia pływania, szlifowali swój angielski w ramach zajęć CLIL,czyli zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego, a pomagał im w tym ten oto słowniczek językowy😉
CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM. Dzisiejsza lekcja CLIL połączyła język angielski z geografią, historią, folklorem, sztuką i kulinariami🇲🇹 Uczniowie klasy 8 ćwiczyli czytanie i wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem broszur i ulotek informacyjnych przywiezionych przez nauczycieli w czasie kursów szkoleniowych na Malcie.
Po egzaminach utrwalamy materiał za pomocą kodów QR.
11. Aplikacja Wordwall w nauczaniu.
Z „maluchami” powtarzaliśmy słownictwo, a ze „starszakami” kręciliśmy kołem, lataliśmy samolotami i uciekaliśmy przed wrogami 🙂 z wykorzystaniem naszych niezawodnych ekranów i aplikacji Wordwall.
Smartphones – smart students☺️czyli powtórka wiadomości z wykorzystaniem technologii ICT i niezawodnych aplikacji mobilnych w uczeniu się i nauczaniu. Tym razem na tapecie WORDWALL.net – https://wordwall.net/?fbclid=iwar2eants-xvikyl4g6x_etlrtlu-1erzjvwzz6prfxbcztbw68eepe0fd94
12. Nauka historii po angielsku i przy wykorzystaniu technologii informacyjnych.
Klasy VII sprawdzają swoją wiedzę historyczną za pomocą aplikacji Quizizz.
Uczniowie klas VIII w trakcie omawiania prezentacji w języku angielskim.
Uczniowie klas VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum poznają słownictwo w języku angielskim z zakresu historii – tematem lekcji – kółka historycznego. Zakres tematyczny zajęć obejmował temat „Poznawanie historii Malty z uwzględnieniem wydarzeń mających miejsce podczas II Wojny Światowej.”
13. Projekt interdyscyplinarny.
Uczniowie przygotowywali plastyczne projekty w formie plakatów z wiadomościami z różnych przedmiotów w języku angielskim. Tym sposobem uczeń przyswaja wiedzę w dwóch językach naraz.
14. Poznajemy tradycję Dnia Zakochanych poprzez skanowanie kodów QR.
15. Aplikacja LearningApps wykorzystana podczas lekcji matematyki (geometria) i biologii (układ krążenia).
Przed egzaminami uczniowie klas VIII w sposób urozmaicony, tzn. za pomocą aplikacji LearningApps, utrwalają materiał z matematyki:
Zajęcia z informatyki z użyciem aplikacji LearningApps w klasach IV i VII.
16. Nawiązanie współpracy ze szkołą z Borowego Młyna na Kaszubach.
Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą z Kaszub w Borowym Młynie, z którą wymieniamy się ciekawostkami regionalnymi szerząc folklor i tradycje. Uczniowie kaszubskiej szkoły przysłali nam zdjęcia swoich prac, aby podzielić się tym, co stanowi ich tożsamość.
Diabelskie skrzypce których się używa do gry w zespole muzycznym są instrumentem muzycznym.
Prace uczniów rysunki na szkle porcelana malowana specjalną farbą do porcelany z kaszubskimi wzorami poszewki na poduszki z wyszytym wzorem kaszubskim.
Kaszubskie nuty to transparent wykonany na materiale. Kaszebści nutę to utwór, który śpiewa się na podstawie narysowanych chronologicznie tych ilustracji.
Uczennice z klasy IVb zapraszają do współpracy szkołę z Borowego Młyna w celu wymiany informacji o kulturze regionów Kaszub i Górnego Śląska.
17. „Śląskie Ostatki”, czyli promujemy kulturę Górnego Śląska.
W czasie obchodów „Śląskich Ostatków”, o których można przeczytać tutaj, sprawdziliśmy znajomość godki śląskiej za pomocą quizu w aplikacji Kahoot. Mistrzynią okazała się Martyna Borczyk z klasy 8c. Gratulujemy 🙂 Podczas całego dnia na terenie szkoły można było skanować kody QR ze stronami internetowymi na temat kultury i tradycji Malty – tak dla porównania 🙂
18. Mamy certyfikaty!
Jest się czym pochwalić! W dniu dzisiejszym nauczyciele naszej szkoły, którzy wzięli udział w szkoleniach kadry na Malcie otrzymali Certyfikaty z Krajowego Centrum Europass będące Europejskim Paszportem Umiejętności, który potwierdza nabyte kompetencje. Gratulujemy!!!
19. Zielono mi 🙂 Tak łączymy CLIL & ICT !!!
W ramach wprowadzanie elementów zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego (z ang. CLIL) uczniowie wzięli udział w konkursie St. Patrick’s Day Webquest. Celem było wyszukanie informacji w sieci łączących elementy kultury irlandzkiej, wierzeń ludowych, geografii, muzyki, religii, historii i architektury. Uczniowie korzystali z tabletów, smartfonów i słuchawek. Liczył się czas i udzielenie prawidłowych odpowiedzi. W konkursie wykorzystano aplikację Thinglink – https://www.thinglink.com/scene/1076105865116778497
20. And WHAT CAN YOU DO?☺️
Przy pomocy aplikacji classtools.net kręciliśmy kołem losując uczniów do zaprezentowania plakatów utrwalających zagadnienia gramatyczne. Każdy miał szansę pochwalić się swoimi umiejętnościami.
21. Szkolenie. W dniu 4.04.2019 w Warszawie odbyło się szkolenie ,,School Power” zorganizowane przez FRSE. Szkolenie dotyczyło rozliczania oraz upowszechniania i promocji rezultatów dla beneficjentów kończących projekty z programu POWER.
22. Lekcje w terenie. „Niewielka Śląska Szkoła XXI wieku“ to tytuł projektu realizowanego w naszej szkole. Celem grupy projektowej Family, Folklore and Traditions jest m.in. przeprowadzanie warsztatów i lekcji w terenie. 25 kwietnia 2019 r. właśnie odbyły się takie zajęcia. Uczniowie zostali zachęceni do udziału w lekcjach poza murami szkoły. Pierwsze zajęcia geograficzne zostały przeprowadzone na wygasłym przed milionami lat wulkanie na Górze Świętej Anny. Uczniowie wyszukiwali i rozpoznawali rodzaje skał. Drugi blok nawiązywał do setnej rocznicy wybuchu I powstania śląskiego oraz patronów naszej szkoły. Obejmował udział w żywej lekcji historii „Powstania śląskie
i plebiscyt ” w Muzeum Czynu Powstańczego (wykorzystanie ekspozycji muzeum ulotek i broszur do rozwiązania zadań).Ostatnim elementem lekcji poza murami szkoły było poznanie przeszłości zamku w Mosznej.
Fotorelacja cz.1
Fotorelacja cz.2
23. Historia Malty. Nauczycielka historii Beata Ścierska z grupy projektowej Family, Folklore and Traditions przeprowadzała w ciągu roku szkolnego lekcje o historii Malty na podstawie przygotowanej przez siebie prezentacji. Uczniowie poznali dzieje wyspy od pradziejów aż po 2004 rok, kiedy Malta razem z Polską przystąpiły do Unii Europejskiej. W klasach siódmych historia Malty była zrealizowana przy temacie „Kolonializm w XIX w.”, a w ósmych w związku z tematem „Wojna poza Europą” (patrz do podręcznika na str.32). Klasy trzecie gimnazjum poznały historię Malty już po egzaminach.
24. Uczniowie z klasy 7C godzinę wychowawczą zaczęli od żonglowania piłeczkami, przez co pobudzili do działania obie półkule mózgowe. Tak przygotowani, bez trudu chłonęli nowe słówka z angielskiego.
25. W ramach projektu eTwinning grupa uczniów z klasy 4b przystąpiła wraz z innymi szkołami z Ukrainy i Hiszpanii do projektu „Our favourite animals”. Jest to krótki projekt, w którym uczniowie pokazują w formie plakatów swoje ulubione zwierzę z opisem. Każda szkoła wybiera 5 swoich ulubionych zwierząt i wymienia się plakatami z innymi szkołami. Główne cele tego projektu to: – motywowanie uczniów do pisania, aby połączyć się z uczniami z innych krajów w języku obcym, w języku angielskim, – wymiana materiałów z innymi uczniami i docenianie innych metod pracy, aby poprawić swoje własne, – szacunek opinii innych dzieci na temat ich upodobań i preferencji.
26. Prezentacja o gatunkach zwierząt chronionych w Imielinie w języku polskim i angielskim
https://www.dropbox.com/s/cpdwyk732sxobr2/Gatunki%20chronione%20w%20Imielinie.pptx?dl=0
27. Przedstawiamy projekty Me&ICT&… zaprezentowane przez uczniów z wykorzystaniem https://www.thinglink.com/, dzięki któremu powstały wspaniałe interaktywne i efektowne prezentacje CLIL w języku angielskim wzbogacone linkami do muzyki, zdjęć, filmów, stron internetowych. Umieszczone na obrazach ikonki przeniosły nas w różne dziedziny nauki od sportu po układ pierwiastków. Poniżej efekty uczniowskiej pracy w grupach
https://www.facebook.com/sp1.imielin/photos/pcb.1230994140426218/1230993007092998/?type=3&theater
28. Artykuł w czasopiśmie „Języki obce w szkole”.
W ramach upowszechniania projektu ,,Niewielka Śląska Szkoła XXI wieku” zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem ,,Teaching with PO WER,czyli dlaczego warto wziąć udział w projekcie” zamieszczonym w czasopiśmie dla nauczycieli – Języki Obce w Szkole (jows.pl, strona 110), który podsumowuje nasze działania oraz korzyści dla uczniów i nauczycieli wynikające z udziału w dwuletnim projekcie unijnym finansowanym przez PO WER SE. http://jows.pl/sites/default/files/wydania/jows_3-2019_online.pdf Dziękujemy POWER SE za możliwość wzięcia udziału w projekcie, który niewątpliwie podniósł jakość funkcjonowania naszej placówki i gorąco zachęcamy nauczycieli innych szkół do aplikowania w projektach Ponadnarodowej Mobilności Kadry Edukacji Szkolnej.
29. RAPORT KOŃCOWY (wpływ projektu):
Niewątpliwie, odbyte mobilności kadry na Maltę zaowocowały:
DLA UCZESTNIKÓW
– zwiększoną możliwością rozwoju zawodowego i kariery;
– większą motywacją i satysfakcją z wykonywanej na rzecz uczniów pracy;
– przełamaniem bariery w posługiwaniu się językiem obcym i zwiększeniem kompetencji językowych nauczycieli oraz uczniów naszej szkoły;
– otwarciem się i większą tolerancją wobec różnic kulturowych;
– pozyskaniem wiedzy, nowych kompetencji zawodowych nauczycieli naszej szkoły w tym m.in. stosowania innowacyjnych praktyk w nauczania z użyciem technologii ICT, nauczania z elementami CLIL;
– poznaniem nowych metod i technik pracy, co z pewnością przełożyło się na jakość pracy na rzecz uczniów, w tym prowadzonych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
– umiejętnością organizowania zajęć dydaktycznych promujących wielodyscyplinarne nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem j.angielskiego i nowoczesnych ekranów multimedialnych.
DLA SZKOŁY
– informatyzacją procesu nauczania poprzez wykorzystanie zaplecza informatycznego, nowoczesnych ekranów multimedialnych;
– powstaniem projektu instytucjonalnego podbudowanego nowymi narzędziami ICT oraz CLIL, powstaniem innowacyjnej bazy materiałów dydaktycznych z aplikacjami mobilnymi, folderem zdjęć, prezentacjami multimedialnymi i opracowaniami niezbędnymi do przeprowadzenia ciekawych i inspirujących zajęć lekcyjnych i kół zainteresowań, w tym z wykorzystaniem aplikacji mobilnych i nowych technologii w nauczaniu i uczeniu się,
– wyższym poziomem nauczania i osiągnięciem wysokich wyników egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalisty,
– pozyskaniem przyszłych uczniów z miast ościennych dzięki upowszechnianiu rezultatów projektu na dniu otwartym szkoły, poprzez artukuły w prasie i informacje zamieszczane na bieżąco na stronie szkoły i profilu FB, co wypromowało naszą szkołę w regionie,
– większą umiejętnością wprowadzania zmian, unowocześnieniem i otwarciem na innowacje;
– większą znajomością polityki i systemów oświaty i praktyk kształcenia zawodowego w innych krajach;
– poprawą kompetencji w dziedzinie zarządzania projektami unijnymi w tym wyższą jakością wdrażania, monitorowania i kontynuacji projektów europejskich;
– integracją grona pedagogicznego i zacieśnieniem współpracy (networking przy tworzeniu bazy materiałów dydaktycznych)
DLA UCZNIÓW
1. wyższym poziomem wiedzy ( w tym większe szanse na kontynuację nauki w liceum dwujęzycznym, a następnie studiach zagranicznych)
2.otwarciem się i przełamaniem wstydu w posługiwaniu się gwarą;
3.wykorzystaniem wiedzy z zakresu ICT również poza murami szkoły przy skanowaniu kodów QR w ramach pracy domowej, tworzeniu filmów do celów projektowych https://drive.google.com/file/d/1y_9czomZ1YRbW3Kve9Miq9ovo991rKpd/view?usp=sharing 4.większą motywacją i zainteresowaniem lekcją, wyeliminowaniem nudy, poczuciem, że ,,coś wyniosłem z lekcji” dzięki uatrakcyjnieniu jej przez nauczyciela, większym zaangażowaniem uczniów w proces dydaktyczny podbudowany narzędziami TIK w tym praca z nowoczesnymi ekranami multimedialnymi gdzie nasi najmłodsi uczniowie:
– kręcą kołem wybierając szczęśliwy numerek czy kolegę do odpowiedzi z classtools.net,
– łączą obrazki ze słówkami, układają puzzle, rozwiązują krzyżówki na learningapps.org,
– lecą samolotem, wybijają kreta z whack-a-mole, szukają drogi wyjścia z labiryntu na wordwall.net,
– ścigają się na czas tak by uniknąć wybuchu bomby na onlinestopwatch.com.
A Ci najstarsi:
– biorą udział w webquestach wyszukując informacji w sieci
– tworzą aplikacje do nauczania dla rówieśników
– pracują metodą projektu z pomocą thinglink.com czy eddpuzzle.com
– skanują kody QR przy użyciu smartfonów i otwierają wirtualne okienko z zagadką do czekoladki z kalendarza adwentowego
– rywalizują i wchodzą na podium kahoot.com
DLA ISTOTNYCH INTERESARIUSZY NA POZIOMIE LOKALNYM, EUROPEJSKIM I MIĘDZYNARODOWYM
– zwiększenie kompetencji TIK poprzez upowszechnianie działań i warsztaty praktyczne dla uczestników uniwersytetu III wieku w naszej szkole
– zainspirowanie nauczycieli szkół powiatowych, dyrektorów oraz z dalszych rejonów Polski (Kaszuby) do wzięcia udziału w projektach ponadnarodowej mobilności kadry poprzez pomoc przy pisaniu wniosku, podzielenie się efektami odbytych mobilności w trakcie dnia otwartego oraz rozmów i spotkań poza murami szkoły,
– wpływ na podjęcie decyzji przez rodziców również miast sąsiadujących na wybór naszej placówki, zapisanie uczniów do klasy 1SP i niejednokrotnie przeniesienie ucznia w trakcie roku szkolnego do naszej szkoły,
– satysfakcja i poczucie bycia zaangażowanych w projekty, z którymi obcują na co dzień uczniowie i nauczyciele innych krajów Unii Europejskiej poprzez m.in eTwinning
– bycie ambasadorami programów unijnych (my jak i organizatorzy kursów zagranicznych)
– złożenie kolejnego wniosku o dofinansowanie szkoleń kadry
– rekomendowanie organizatorów szkoleń na Malcie (ETI, Sans Frontiers Europe) jako rzetelne i godne polecenia instytucje pomagające przy zdobywaniu kwalifikacji.